LIVRARE GRATUITĂ LA COMENZI PESTE 190 LEI

Fiole Apielixir
Arii terapeutice

Politica de retur

Politica de retur – APICOLA PASTORAL - GEORGESCU S.R.L.

Capitolul I – Dispoziții generale

Înțelesul unor termeni

Termenii cu majuscule folosiți în continuare dacă nu rezultă altfel din context au înțelesul prevăzut în Termenii și Condițiile - APICOLA PASTORAL - GEORGESCU S.R.L.

Completarea Politicii de retur

În urma achiziționării Produselor comercializate de Societate prin intermediul Website-ului între Dumneavoastră și Societate se încheie un Contract la distanță. Conținutul acestui Contract la distanță este prevăzut de Termenii și Condițiile - APICOLA PASTORAL - GEORGESCU S.R.L. împreună cu dispozițiile legale ce se aplică în completare de Politicile GDPR și de prezenta Politică de retur.

Politica de retur prevede în continuare condițiile în care puteți beneficia de dreptul de a returna Produsele urmând a vă fi rambursate sumele achitate cu ocazia achiziției.

Capitolul II – Dreptul de retragere din contract (dreptul de retur al Produselor) acordat Consumatorilor

În conformitate cu dispozițiile legale dacă aveți calitatea de Consumator beneficiați de un drept de retragere din Contractul la distanță încheiat fără a fi necesar să vă justificați în vreun fel decizia. Altfel spus aveți posibilitatea de a returna Produsele achiziționate în urma încheierii Contractului la distanță în condițiile descrise mai jos fără a fi necesar să vă justificați decizia urmând ca Societatea să vă restituie sumele de bani achitate cu titlu de preț.

Dispozițiile legale conținute în art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 34/2014 prevăd următoarele: „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16 consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14”.

Dreptul de retur poate fi acordat și Agenților Economici la libera alegere a Societății fără însă a se obliga în acest sens. Cererile de retur formulate de Agenții Economici vor fi analizate de la caz la caz de Societate urmând să fie acceptate la discreția Societății.

Perioada de retragere în care puteți opta pentru returnarea Produselor expiră în termen de 14 de zile din:

  • Ziua în care Dumneavoastră sau persoana indicată de Dumneavoastră intrați/intră în posesia fizică a Produselor;
  • În cazul în care efectuați o singură comandă cu privire la mai multe Produse iar acestea sunt livrate separat sau în mai multe loturi din ziua în care Dumneavoastră sau persoana indicată de Dumneavoastră intrați/intră în posesia fizică a ultimului Produs sau lot de Produse.

Pentru a returna Produsele este necesar să completați formularul de retur disponibil pe Website pe care îl puteți transmite la adresa contact@apicola.ro înainte de expirarea perioadei de 14 zile prevăzută mai sus.

După transmiterea opțiunii de retragere veți primi un mail de confirmare a solicitării efectuate. Produsul pe care doriți să îl returnați trebuie transmis împreuna cu factura primită în cadrul coletului la momentul primirii comenzii la următoarea adresă: Șoseaua Giurgiului nr. 290 E, Jilava, Județul Ilfov.

Trebuie să aveți în vedere că Dumneavoastră veți suporta costul transportului aferent returnării Produsului.

Totodată în situația în care un colet care a fost expediat de Societate nu este acceptat de către Dumneavoastră fără un motiv invocat și fără anunțarea în prealabil prin orice modalitate de contact: telefon, email, chat support, etc. se vor dispune următoarele măsuri: în Contul de client va rămâne activă doar modalitatea de plată online cu cardul pentru următoarele comenzi plasate.

Pentru exercitarea valabilă a dreptului de retur este necesar să ne comunicați formularul de retur înainte de expirarea perioadei de 14 zile. În conformitate cu dispozițiile legale și în funcție de preferințele Dumneavoastră aveți posibilitatea de a utiliza și formularul prevăzut în Partea B din Anexa Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative cu modificările ulterioare.

După comunicarea opțiunii Dumneavoastră în sensul exercitării dreptului de retragere (retur) Contractul la distanță nu va mai fi executat, obligațiile prevăzute în acesta fiind stinse.

Totodată după exercitarea dreptului de retragere (retur) este necesar să ne returnați Produsele în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ne-ați comunicat decizia de a vă retrage din Contractul la distanță.

În cazul în care ați achitat prețul Produselor (inclusiv costurile de transport) declarați și acceptați expres că acest preț încasat să vă fie restituit prin transfer bancar în contul indicat în formularul prevăzut pentru retur. Sumele în cauză vă vor fi rambursate în termen de maximum 14 zile de la comunicarea retragerii sub rezerva returnării Produselor până la expirarea acestui termen respectiv în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea de către Noi a Produselor returnate. Este posibil ca perioada de timp pentru returnarea sumelor să se prelungească în cazul în care Produsele ajung la Noi spre sfârșitul perioadei menționate de 14 zile. Totuși în cazul în care nu aveți un cont bancar vă rugăm să ne contactați la coordonatele indicate pentru a conveni un mijloc prin care să vă restituim sumele în cauză.

Anterior restituirii sumelor de bani achitate cu titlu de Preț Societatea își rezervă dreptul de a efectua verificări la data returnării Produselor de către firma de curierat pentru ca acestea să nu prezinte deteriorări, utilizări nepermise sau neconformități. În măsura în care Produsul prezintă unele neconformități sau utilizări nepermise contravaloarea prețului achitat de Dumneavoastră ce urmează a fi restituit va fi diminuat cu suma necesară reparării acestor neconformități. În acest sens dacă va fi cazul vă vom informa în consecință.

Dispozițiile legale în materie prevăd: „consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere”.

Spre exemplu manipulările acceptate pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării Produselor sunt:

  • inspectarea vizuală a Produselor atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos;
  • aveți dreptul doar de a verifica dacă Produsul este corespunzător nevoilor în considerarea cărora a fost comandat, nu și de a-l degusta, utiliza, desigila și altele asemenea.

Nu sunt permise următoarele acțiuni care duc la diminuarea valorii Produsului așa cum de altfel nu sunt permise nici în cadrul magazinelor:

  • folosirea Produselor în orice alt mod decât inspectarea vizuală și verificarea conformității acestora conform destinației;
  • desfacerea, ruperea sigiliilor și a etichetelor;
  • ruperea sau deteriorarea, zgârierea, murdărirea, pătarea, lovirea sau impregnarea Produselor cu substanțe externe, testarea sau degustarea Produselor;

Orice utilizare sau folosire diferită a Produselor peste limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor Produselor și care generează deteriorări sau neconformități asupra acestora va atrage obligația Dumneavoastră de a suporta diminuarea valorii Produselor cu aceste deteriorări sau neconformități.

În acest caz Societatea va compensa valoarea neconformităților sau a deteriorărilor cu sumele ce ar fi trebuit să vă fie restituite urmând a vă restitui doar diferența aferentă.

Capitolul III – Lipsa/Încetarea/Pierderea dreptului de retragere din Contractul la distanță (dreptului de retur)

În conformitate cu dispozițiile legale nu beneficiați de dreptul de retragere din Contractul la distanță (dreptul de retur la Produselor) în cazurile prevăzute de art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014 în special în următoarele situații:

  • În cazul în care achiziționați Produse susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • În cazul în care ați achiziționat Produse sigilate iar acestea au fost desigilate de Dumneavoastră și astfel nu mai pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă;

Dacă unul din Produsele achiziționate intră în categoria menționată mai sus atunci nu mai puteți returna Produsul în cauză.

Astfel înțelegeți și acceptați că în măsura în care Produsul comandat are un termen de valabilitate redus sau este susceptibil de deteriorare rapidă datorită naturii acestuia (cum sunt de exemplu: laptișorul de matcă, laptișorul de matcă cu vitamina C naturală și polenurile crude care necesită refrigerare și congelare) nu veți putea returna Produsul comandat, această situație fiind exceptată de la acordarea dreptului de retur conform dispozițiilor legale.

De asemenea în măsura în care ați comandat un Produs sigilat înțelegeți și acceptați în mod expres că acesta nu mai poate fi returnat în situația în care Produsul a fost desigilat iar măsura se impune din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (cum ar fi în cazul produselor de îngrijire corporală desigilate, produse alimentare, etc.).

Capitolul IV – Alte informații

În măsura în care aveți nevoie de alte informații cu privire la Politica de retur sau dacă întâmpinați dificultăți în returnarea Produselor vă rugăm să ne scrieți la coordonatele indicate pentru contact sau la adresa: contact@apicola.ro.

Societatea își rezervă dreptul de a modifica Politica de retur după cum consideră necesar. În măsura în care după efectuarea acestor modificări nu sunteți de acord cu noul conținut vă rugăm să nu mai utilizați Website-ul sau Produsele Societății.

Această Politică de retur a fost actualizată la data de 19.08.2024.

Descarcă formularul de retur